2018-01-13
Kategoria:   kategoria 1

Rządowy projekt ustawy o skróceniu okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacji 

W projekcie proponuje się m.in., że:  

- pracodawcy będą mieli obowiązek przechowywania akt pracowniczych 10 lat (obecnie okres ten wynosi 50 lat),

- pracodawcy będą mogli zmienić postać prowadzenia i przechowywania dokumentacji pracowniczej z papierowej na elektroniczną,

- w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy pracodawca wraz ze świadectwem pracy będzie miał obowiązek wydania pracownikowi w postaci papierowej lub elektronicznej informację o:

a) okresie przechowywania dokumentacji pracowniczej,

b) możliwości odbioru przez pracownika dokumentacji pracowniczej do końca miesiąca kalendarzowego następującego po upływie okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej,

c) zniszczeniu dokumentacji pracowniczej w przypadku jej nieodebrania w przewidzianym ustawą okresie.

  

 

ZamknijNa tej stronie internetowej wykorzystywane są pliki cookies zbierane do celów statystycznych i wykorzystywane do poprawnego działania serwisu www.
Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki - niedokonanie zmian ustawień przeglądarki jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.