2017-09-28
Kategoria:   kategoria 1

Kiedy pracodawca może odwołać pracownika z urlopu wypoczynkowego i czy pracownik musi pozostawać w kontakcie mailowym bądź telefonicznym ze swoim pracodawcą na wakacjach. Temu zagadnieniu poświęcona była audycja radiowa w Jedynce Polskiego Radia z udziałem dr Magdaleny Rycak.

Odwołanie z urlopu nie zawsze jest możliwe, a często wiąże się z kosztami. Pracodawca może wezwać pracownika z urlopu, kiedy zajdą przyczyny i okoliczności, które były nieznane pracodawcy przed rozpoczęciem urlopu, a powrót pracownika jest niezbędny ze względu na ważne kwestie związane z funkcjonowaniem zakładu pracy. To pracodawca będzie musiał jednak ponieść koszty odwołania z urlopu, nawet jeśli było ono w pełni uzasadnione. Koszty te mogą być wysokie zwłaszcza gdy pracownik przebywa na wakacjach w egzotycznym kraju. Jednocześnie należy podkreślić, że pracownik nie ma obowiązku pozostawania w kontakcie służbowym podczas odpoczynku. Nie musi nawet odbierać połączeń telefonicznych przychodzących na telefon służbowy, jeśli pracownik takim dysponuje.    

Całej audycji mogą Państwo posłuchać w Jedynce Polskiego Radia. 

EPR

 

ZamknijNa tej stronie internetowej wykorzystywane są pliki cookies zbierane do celów statystycznych i wykorzystywane do poprawnego działania serwisu www.
Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki - niedokonanie zmian ustawień przeglądarki jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.