• dr ARTUR Rycak

    ponad 25 lat praktyki sądowej
    w prawie pracy, w tym 13 lat
    orzekania na stanowisku sędziego

  • dr Magdalena Rycak

    ponad 20 lat doświadczenia
    w prawie pracy

Jaką role pełni rada pracowników w zakładzie pracy?

Prawa autorskie zastrzeżone dla RYCAK Kancelaria Prawa Pracy i HR

 

Rada pracowników posiada uprawnienia informacyjno-konsultacyjne. W kompetencjach rady pracowników jest w szczególności:

1)         Pozyskiwanie od pracodawcy informacji o działalności przedsiębiorstwa;

2)         Konsultacje dotyczące stanu, struktury i zmian zatrudnienia oraz działań mających na celu utrzymanie poziomu zatrudnienia;

3)         Konsultacje działań, które mogą powodować istotne zmiany w organizacji pracy lub podstawach zatrudnienia.

Z radą pracowników nie trzeba konsultować w szczególności:

1)         Zmian w regulaminach i układach zbiorowych;

2)         Wypowiedzeń umowy o pracę i kar porządkowych;

3)         Regulacji wynagrodzeń pracowniczych (podwyżek, nagród, premii).

 

autor odpowiedzi: Michał Szypniewski

Korzystanie ze strony internetowej www.rycak.pl oznacza akceptację warunków zawartych w polityce prywatności. W szczególności dotyczy to akceptacji przetwarzania i przechowywania danych osobowych zebranych za pomocą niniejszej Strony a wykorzystywanych w celach marketingowych i handlowych. Na tej stronie internetowej wykorzystywane są pliki cookies zbierane do celów statystycznych, profilowania reklam i wykorzystywane do poprawnego działania serwisu www. Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki - niedokonanie zmian ustawień przeglądarki jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie. W przypadku braku akceptacji na powyższe (i zawarte w 'Polityce prywatności') zapisy, prosimy o niekorzystanie z tej Strony i natychmiastowe jej opuszczenie.Przyjąłem do wiadomości i zgadzam się